Historia pisana życiem kobiety.


 Całkowicie spontanicznie chwyciłam za obyczajówkę i to był genialny wybór!


"Plan B" to wielowątkowa opowieść o życiowych zakrętach. Poznajemy trzy kobiety, z pozornie poukładanym życiem. Wakacyjny wyjazd zmusza Ankę, Karolinę i Magdę do przeorganizowania planów na przyszłość. Fabuła wydaje się brzmieć banalnie, dojrzałe kobiety podejmujące poważne decyzje o zmianie życia na lepsze. Nic bardziej mylnego...

Mnóstwo zwrotów akcji, kompletnie niespodziewanych i podsycających atmosferę. Historia toczy się równym rytmem, by w każdym rozdziale rzucić na pożarcie dodatkową wiadomość, podnieść czytelnikowi ciśnienie, zostawiając z kolejnym pytaniem egzystencjalnym.

"Wszędzie zgorzknienie, niespełnienie, podwójna gra... Po co ludzie w ogóle się ze sobą wiążą? Po co inwestują w stałość, skoro zwykle tak bardzo ich ona unieszczęśliwia!"

Relacje obserwujemy ze strony kobiet i z perspektywy mężczyzn, dzięki czemu staramy się zachować rozsądek w ocenie bohaterów. Każdy z nich popełnia błędy, kładące cienie na życiu uczuciowym, nikt nie jest krystalicznym ideałem. Brzmi znajomo? Samo życie pisze najlepsze scenariusze.
Czytając książkę, miałam wrażenie, że dotykam własnego otoczenia. Pełno w nim kobiet spętanych przez sidła utartych ram, w których nie ma miejsca na realizację marzeń, podejmowanie swobodnych decyzji, ani samorozwój. Zostały tam, bo tak wypada, tak należy zrobić. Przykro mi, chętnie podrzuciłabym im tę książkę, może znalazłyby w bohaterkach cząstkę siebie. 

Momentami na mojej twarzy gościł szeroki uśmiech, poziom sarkastycznych żartów i ciętych ripost był genialny. Momentami nostalgicznie wpadłam w wir myśli "co by było, gdyby"?

Autorka pięknie podkreśla rolę kobiety w społeczeństwie, odrzucając stereotypy, depcząc utarte ścieżki. To lubię! Jestem matką, jestem partnerką, jestem karierowiczką, jestem pasjonatką, a to dopiero początek. Nic mnie nie ogranicza, nikt nie zagradza mi drogi. Dokładnie tego samego życzyłam Ance, Karolinie i Magdzie. Chcesz się dowiedzieć, czy uda się im rozwinąć skrzydła?

Przeczytaj "Plan B."


Popularne posty z tego bloga

Idealna gra na jesienne wieczory! Fighting Fantasy

Jak pokochać komedie kryminalne? "Niedaleko pada trup od denata" Iwona Banach

Najlepsze książki z 2020 roku!