Przyjaźń i ból w Seulu, "Gdybym miała twoją twarz" Frances Cha


 Mam skłonności do skupiania się na sobie. Na własnych odczuciach, planach, porażkach i marzeniach. Nie myślę o innych w każdej sekundzie swojego życia. Nie do końca wiem czym jest krystaliczna przyjaźń, rodząca się w trudach życia i już pewnie nigdy się tego nie dowiem. Szkoda...


Książka opowiada właśnie o takiej przyjaźni, damskiej, silnej, choć pochodzącej z ciężkich życiowych doświadczeń. Mało wiedziałam na temat życia Koreanek, tym bardziej, że w ostatnim czasie czytałam przewodnik podróżniczy przedstawiający Korę i Seul w kolorowych barwach. Teraz mogłam odkryć ciemną stronę tego narodu.

Wyścig szczurów, to zdecydowanie zbyt delikatne określenie. Prawda na temat operacji plastycznych obecnych w życiu bohaterek, możliwych powikłaniach i ilości zabiegów jakim poddają się w dążeniu do idealnej wizji koreańskiej kobiety.

Powieść rozgrywa się na kilku płaszczyznach, poznajemy trud życia dziewczyn wychowujących się w sierocińcu, to jeden z najostrzejszych fragmentów całej historii. Dalej mamy buntowniczki z małych miast, uparte, kiedyś butne, dziś zamknięte w sobie i ukarane przez los. Panie do towarzystwa, w tunelach marzeń o normalności. Czas się zatrzymuje.

Jak zwykle, moje serce chwytają losy matek, to brutalne podejście do "luksusu" posiadania dziecka i najróżniejsze sposoby na utrzymanie się w pędzie kariery zawodowej po urodzeniu malucha. Prawdziwy koszmar, odkryłam nowe oblicze słowa dyskryminacja.

"Muszę jednak przyznać, że napawa mnie duma, kiedy ktoś pyta, czy miałam operację plastyczną, a ja mogę odpowiedzieć, że nie."

Przyznam szczerze, że zatopilam się w marzeniach razem z nimi, z bohaterkami tej wyjątkowej powieści. Czułam na ramionach ciężar ich trosk, słyszałam ciężkie westchnienia, zaciskałam pięści, chciałam im ulżyć. Szkoda, że nie potrafię.

Piękna historia o przyjaźni rodzącej się w bólu, którą bezsprzecznie polecam!


"Gdybym miała twoją twarz"

Frances Cha

Wydawnictwo MOVA

Popularne posty z tego bloga

Idealna gra na jesienne wieczory! Fighting Fantasy

Jak pokochać komedie kryminalne? "Niedaleko pada trup od denata" Iwona Banach

Najlepsze książki z 2020 roku!