Więc chodź, pomaluj mój świat...

Na okładce książki wydawca umieścił informację "bestsellerowy poradnik, który pokochały kobiety" i ja się z tym zgodzę, choć do sprawy podeszłam sceptycznie. Czytałam już dziesiątki poradników, opiera się na tym spora część mojego życia zawodowego, więc z ręką na sercu, mogę powiedzieć "znam się na tym"!

Czytając masę książek z zakresu rozwoju osobistego, czytelnik wpada w kołowrotek, zaczyna kręcić się wkoło tych samych zagadnień, przedstawionych innymi słowami, ma wrażenie, że wszystko już słyszał i zdobył całą wiedzę.
Książka "Kobiety nie kłamią i mają najwyżej 39 lat" to zbiór złotych zasad budowania poczucia własnej wartości w rodzinie. Czy ten temat jest oklepany? Jasne, ale autorka przedstawia wszystkie zagadnienia w formie historii z własnego życia rodzinnego. Początek książki i opowieść o małym zielonym kaktusie wygrała całą punktację!


Na początku czułam się jak intruz i nie do końca komfortowo było mi czytać o małżeńskich sprzeczkach czy problemach z dziećmi. Właśnie takie sytuacje uważamy, za tematy tabu, milczy się latami, frustracja gromadzi się w środku, w pewnym momencie wybucha i życie okazuje się dramatem. Świadoma własnych emocji postanowiłam zagłębić się dalej w przygodę z Moniką, jej mężem i dziećmi. Bywały momenty szerokiego uśmiechu, ale też chwile smutku. Tak jak w "prawdziwym" życiu. Trzeba otworzyć oczy na podstawowe sprawy związane z obowiązkami domowymi, żeby układać wszystko zgodnie z zasadą wzajemności, właśnie dlatego moim zdaniem ta książka będzie idealna dla młodych kobiet będących na samym początku drogi dożycia rodzinnego. Cenię sobie sytuacyjne żarty, przekazanie w tej formie tematów ważnych jest niezmiernie delikatną i kojącą przygodą czytelniczą.


Gdy całą egzystencję człowieka przedstawimy za pomocą obrazu, to większość będzie szarością, codziennymi czynnościami i obowiązkami jakie mamy do zrealizowania. Momenty ekscytacji, podróże, uroczyste kolacje, wizyty w spa, to będą tylko krótkie wystąpienia. Odrobina koloru.
Autorka pokazuje, jak to zmienić, w jaki sposób zmienić naszą szarość i zrobić sobie w życiu kolorowo, codziennie!

"Kobiety nie kłamią i mają najwyżej 39 lat"

Monika Bittl

Wydawnictwo Otwarte

Popularne posty z tego bloga

Idealna gra na jesienne wieczory! Fighting Fantasy

Jak pokochać komedie kryminalne? "Niedaleko pada trup od denata" Iwona Banach

Najlepsze książki z 2020 roku!