Nowy wymiar fantastyki "Nie ma tego Złego"



Najpierw z całych sił chciałam ją czytać, potem zaczęłam się zastanawiać czy trafi do mnie sarkastyczny humor, a jeszcze później mój facet zapytał czy to nie będzie coś podobnego do Hobbita i mój zapał opadł na samo dno. Nie poddałam się, usiadłam do niej dzielnie wieczorem i siedziałam przez połowę nocy! Genialna!


Historia wyjątkowej drużyny do zadań specjalnych, która dzielnie podróżuje po krainie rozdartej przez walczące o władzę rodzeństwo. Magia jest tu wielkim tabu, zostało zamknięte i wygonione w odległe góry, a miejscowi nazywają je Złym. Tak jak diabeł tkwi w szczegółach, tak sukces książki tkwi w prostocie. W przypadku "Nie ma tego Złego" zasada sprawdziła się w stu procentach.

Opowieść o przyjaźni, braterstwie, miłości, przyszłości i rodzinie. Poznajemy upartego człowieka, honorowego rycerza, starego zielarza, małego goblina, porywczego krasnoluda, tajemniczego elfa i wybuchową żonę prowadzącą karczmę. Każdy z nich w inny sposób odbiera "problemy" z jakimi boryka się drużyna Kociołka, a ja z całego serca dziękuję autorowi za pokazanie mi punktu widzenia innego niż mój własny. Nie wiem kogo obdarzyłam najmocniej sympatią, bo każdy z nich ma w sobie szczyptę mnie. Czułam zażyłość i współodczuwałam każdy upadek, skupiałam się w trakcie scen walki, wręcz wstrzymywałam oddech z nadzieją, że każdy wyjdzie cało z kolejnej opresji.

Nie ma szans, żeby czytelnikowi zachciało się spać w trakcie tej lektury, akcja pędzi na najwyższych obrotach, intryga jest bardzo rozbudowana i wielowątkowa, nie łatwo do końca rozgryźć jak zakończy się cała przygoda. Za to kolejny ogromny plus.

Ostatni zachwyt to umiejętności językowe, jeśli mi przestają przeszkadzać wulgaryzmy i się nie czepiam z tego powodu, to lepszej rekomendacji nie ma!

Genialna!

"Nie ma tego Złego"
Marcin Mortka
Wydawnictwo SQN

Popularne posty z tego bloga

Idealna gra na jesienne wieczory! Fighting Fantasy

Jak pokochać komedie kryminalne? "Niedaleko pada trup od denata" Iwona Banach

Najlepsze książki z 2020 roku!