Cygańska baśń pomiędzy nami!


Zaczęłam czytać z dużą energią, zapalona, napalona, niecierpliwa! Przewracałam stronę za stroną i na mojej twarzy malował się grymas... Zła. Jak ktoś z wydawnictwa mógł popełnić faux pas i porównać "to" do twórczości Małeckiego?

Zawsze czytam do końca książki, które mam do recenzji i nawet jeśli się mecze to dzielnie brnę w te historie, całe szczęście! Zachwyt spadł na mnie jak grom z jasnego nieba. Czułam, że gałęzie przygniatają mnie do ziemi i tworzą wokół mnie posłanie z mchu. Bagienny, błotnisty krajobraz zaczynał się robić coraz bardziej przejrzysty, a momentami nawet piękny. Tego się nie spodziewałam.

Cygańskie opowieści są jak jabłko z zakazanego drzewa, tak grzeszne, że kuszące. Tu było ich mnóstwo, przeplatały je dźwięki płynące z akordeonu. Bohaterów było wielu i wiele skrajnie różnych emocji z nimi związanych. Zero chronologii, a mnóstwo opowieści do poznania, najpierw myślałam, że każda z nich przyniesie inny morał, ale one pięknie łączą się w całość.

Całość jest bolesna, szorstka i powoduje wilgoć oczu, jednak morał płynący ze wszystkich historii ma dla mnie pozytywny wydźwięk. Ciężko jest człowiekowi zaakceptować, że jedna decyzja definiuje całe jego życie, a jedna z głównych bohaterek, Pola, stanęła na życiowym rozdrożu. Bardzo dużo myślałam o jej myślach, czułam bardzo silną więź, dla takich postaci zarywa się noc, to dla nich przewraca się kartki w szaleńczym tempie. Nie mogę się zatrzymać, nie chcę zwalniać...

Wiele enigmatycznych zdań może teraz pojawić się na ekranie, mnóstwo skrajnych emocji, chcę krzyczeć i płakać, ze szczęścia czy z bólu? Mogłabym tak bez końca, ale wystarczy, że to coś jest w książce, znajdziesz odpowiedź pomiędzy kartkami, nie na nich, dokładnie POMIĘDZY!

"Pomiędzy"
Paweł Radziszewski
Wydawnictwo SQN

Popularne posty z tego bloga

Idealna gra na jesienne wieczory! Fighting Fantasy

Jak pokochać komedie kryminalne? "Niedaleko pada trup od denata" Iwona Banach

Najlepsze książki z 2020 roku!